2012. szeptember 29.

CONJUNCTION 3.



SUBORDINATING CONJUNCTIONS

Ezek segítségével tudsz alárendelő mellékmondatokat kötni a főmondatokhoz. Az alárendelő kötőszavaknak több fajtájuk lehet a funkciójuktól függően.
TIME - IDŐ
after
miután


We can go out after you've finished your lunch.

Elmehetünk, miután befejezted az ebédedet. 
before
mielőtt

You should take a shower before we go out.
Le kellene zuhanyoznod mielőtt elmegyünk.
when
amikor


I was very happy when I heard the news.

Nagyon boldog voltam, amikor meghallottam a hírt. 
while
miközben
mialatt


I was watching TV while he was reading a magazine.

Tévét néztem miközben ő egy magazint olvasott. 
since
mióta


I've been crying since I lost my favourite necklace.


Azóta sírok, hogy elhagytam a kedvenc nyakláncomat.
until
amíg

I won't give you any money until you tell me the secret.

Nem adok addig neked egy fillért sem, amíg el nem mondod a titkot.


CAUSE+EFFECT - OK+HATÁS
because
mert

I have to learn because I have an exam tomorrow.
Tanulnom kell, mert holnap van egy vizsgám.
since
mivel

Since I hadn't learnt a word, I failed the exam.


Mivel nem tanultam egy szót sem, megbuktam a vizsgán.
now, that
most, hogy


Now, that she has enough money she can buy a car.

Most, hogy van elég pénze, vehet egy kocsit.
as
mivel hogy

I failed the exam as I hadn't learnt a word. 


Megbuktam a vizsgán, mivel hogy egy szót sem tanultam.
in order that
azért, hogy


I've bought a log of exercise books in order that I can practice fot eh exam.

Vettem egy csomó munkafüzetet, azért, hogy tudjak gyakorolni a vizsgára.
so
így
ezért


Gaby had passed the exam, so she got a car from her parents.

Gaby átment a viszgán, így kapott egy kocsit a szüleitől.



OPPOSITION - SZEMBEÁLLÍTÁS
although
bár
habár

I'll have an ice-cream although I don't like it.
Fogok enni egy fagyit, bár nem szeretem.
though
bár
habár


I'll have an ice-cream though I don't like it.
Fogok enni egy fagyit, bár nem szeretem.
even though
annak ellenére, hogy


Even though Mary told him the truth, he dumped her.
Annak ellenére, hogy Mary elmondta neki az igazságot, ő szakított vele.
whereas
amíg
ugyanakkor


Low calorie foods are healthier, whereas high calorie dishes taste much better.
Az alacsony kalóriatartalmú ételek egészségesebbek, ugyanakkor a magas kalóriatartalmú ételeknek jobb az íze.
while
amíg
ugyanakkor


Learning Italian is fun, while learning English s useful.
Az olasztanulás jó móka, viszont angolt tanulni hasznos.

CONDITION - FELTÉTEL
if
ha
I'll take you to the cinema, if you take the dog for a walk.
Elviszlek moziba, ha leviszed a kutyát sétálni.
unless
hacsak nem


I won't tell you the truth, unless you buy me an ice-cream.

Nem mondom el az igazságot, hacsak nem veszel nekem egy fagyit.
only if

abban az esetben, ha

I will tell you the truth only if you buy me an ice-cream.


Elmondom neked az igazságot, abban az esetben ha veszel nekem egy fagyit.
even if
még akkor is, ha

We'll go to the Bahamas even if you don't have the money.

Elmegyünk a Bahamákra, még akkor is ha nincs meg hozzá a pénzünk.
in case (that)

abban az esetben, ha


He will do your homework in case you clean up his room.


Megcsinálja a leckédet, abban az esetben, ha kitakarítod a sz
obáját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése